Iskolaelőkészítő foglalkozás
Az óvodai évek tulajdonképpen végig a sikeres iskolai beválást készítik elő. Már a kiscsoportban megkezdődnek a munka első apró lépései az önállóság, várakozás, közös játék és számtalan egyéb terület felfedezésével. Ahogy nőnek a gyerekek egyre több képesség összehangolt és megfelelő működése szükséges ahhoz, hogy az iskolába indulás jól megalapozott legyen. Ebben a gyermek, az óvoda és a szülők együttes munkája tud sikert elérni, de sokszor szükség van egy kis plusz segítségre….
A jelenlegi törvényi szabályozás szerint a 6. életévüket betöltött gyermekek tankötelesek, így meg kell kezdeniük az iskolát. A gyerekek azonban nem egyformán érnek, ezáltal az iskolaérettség gyakran összetett kérdés lesz. Az iskolaérettség kritériumai vagy a Mikortól iskoláérett a gyermek? cikkünkben összefoglaljuk azokat a területeket, amelyek a döntésben főként meghatározóak.
Az idegrendszer érettsége az egyik alap kérdés, melyet gyógytornászként a mozgáson keresztül tudunk vizsgálni. (Iskolaérettség felmérése gyógytornászként mozgással )
Az alap kérdések mellett érdemes megfontolni, hogy minden gyereknek mások az erősségei és gyengeségei, az egyes területeken lehetnek kisebb nehézségek is. A részképességek más szemüvegen keresztül vizsgálva, másképp is segíthetőek. A gyógypedagógus által vezetett Iskolaelőkészítő foglalkozás - Gyógypedagógus - Iskolaelőkészítő foglalkozás - célja, hogy ezeket kiegyensúlyozza, segítse és harmonizálja.
A gyógypedagógus által vezetett iskolaelőkészítő foglalkozások számos területet érinthetnek és fejlesztenek:
emlékezet
figyelem
koncentráció
finommotorika (ceruzafogás, író- és rajzoló mozgás megalapozása)
beszédértés, beszéd észlelés, szókincs
motiváció, kitartás
önfegyelem
tapasztalati következtetés, logikai képességek, számolási képességek alapjai
szem – kéz koordináció
szín- és formafelismerés
jobb – bal differenciálás
ritmusérzék
tájékozódás
Előbb-utóbb az összes pont bele fog kerülni a fejlesztési tervbe, azon van a hangsúly, ami a leginkább fontos, illetve azokkal a területekkel, amikre a probléma épül. Erre építjük fel a kis bástyákat a gyermekeknek. Innen építkezünk tovább, hogy az iskolába már megfelelő alapokkal tudjon indulni….
Mackórendelő