Gyógypedagógus - Iskolakezdésre felkészítés
Menjen a gyermek iskolába vagy inkább maradjon egy évet még játszani? Nehéz kérdés, még nehezebb válasz, de járjuk kicsit körbe....
Ahhoz, hogy egy gyerkőc iskolaérett legyen meg kell felelnie kritériumoknak, például legyen elég magas, érje el a minimum súlyhatárt, töltse be az elvárt életkort, megfelelően érett idegrendszeri képességei legyenek, és még sorolhatnánk napestig.
Gyógypedagógia témában számos területen tudok segíteni a gyermekek és szüleik számára:
- ha szeptemberben kezdik az iskolát, de bizonytalanak,
- ha a nagycsoportot kezdik meg a következő tanévben, és nem tudják, hogy mi tévők legyenek, vagy
- ha még csak a középsős időszakban vannak (sose túl kora ezzel foglalkozni)
Ebből adódóan vállalom középső óvodás csoporttól kezdve a gyermekek fejlesztését, hogy majd az iskolakezdés sikeres és gördülékeny legyen! Keressetek bizalommal minden iskolakezdéshez kapcsolódó kérdéssel, fejlesztési lehetőséggel kapcsolatban! A cél az, hogy úgy kezdjék a gyermekek az iskolát, hogy magabiztosak és vannak alapjaik arról, hogy mit is jelent a tanulás.
A betűtanítást meghagyjuk a tanítóknak az iskolában, annál sokkal mélyebb tudást kaphatnak. Egy stabil alapot, amire egy szikla szilárd bástyát tudnak építeni az iskolás évek alatt.
Alapvető részképesség vizsgálatok (MSSST, Szék-lámpa, Bender, Goodenough, Rövidített Difer) segítségével, személyre szabott fejlesztési tervet kapnak a gyerekek. Ezek nem csak a foglalkozásokra szólnak, otthoni feladatokat is ugyanúgy tartalmaznak, amivel tudnak közösen, játszva tanulni….hiszen az iskolakezdés lássuk be a szülőknek is nagy falat lesz.
Csiky-Fodor Emese
Gyógypedagógus
Mackórendelő