Szülői iskolaérettség
Gondolatok a beiskolázáshoz ...
Iskolába léphet az a család, ahol a szülő évek során elvégezte feladatait
- szobatisztaság kérése, önállósítása
- orrfújás tanítása, gyakorlása, kézmosás
- a kikészített ruhák felvétele, stb...
- rakodás, életkornak megfelelő folyamatos segítség a házi munkában
A szülő, aki
- próbálta, de nem sikerült
- azt olvasta a neten, hogy ezzel csorbítja a gyermek szabadságát/jogait, stb...
- netán mobil applikációtól vár kívánt hatást elérni
az a szülő nem iskolaérett.
Érdemes hirtelen felzárkóznia, rendszeres feladatvégzéssel.
Szomorú élet vár mindazon felnőttekre, akik
- azt feltételezik, hogy a tanító mindig mindenben a gyermekek rendelkezésére áll
- sajnálják szegény gyermeket, mert vége a szabad világnak
- úgy vélik támogatják, segítik gyermeküket, míg félszemmel, fél kézzel ők maguk mobiloznak
- próbálgatnak ezt-azt - egyszer-kétszer...
Az iskola jó hely.
Szerencsés, ha a család igyekszik szisztematikusan a pedagógus keze alá dolgozni. Egy csapatban játszunk.
Logopédiai szempontból
- a jelenleg érvényes törvényi szabályozás az óvodai életkoron biztosítja az artikulációs zavarok megszüntetését – az iskolai logopédiai ellátásnak ez már nem alapfeladata
- amire nem reagálunk, az nem változik/nem sokat változik: az artikuláció, az írómozgások mikéntje, a leírt számok, betűk
- beszéljük át a munka megoldásának stratégiáját és térjünk vissza rá, hogyan csinálta
- a már tudott dolgokat – logopédiai szempontból pl. a már helyesen ejtett hangokat következetesen kérjük, várjuk el
Fung Emilia logopédus
Mackórendelő