Megkezdődött az iskola, egyre többet ülnek a gyermekek

images_6

Már civilizációs ártalom, hogy egyre többet ülünk és ülnek a gyerekek is, sajnos ezt nem tudjuk teljesen megváltoztatni de kis odafigyeléssel jobbá tehetjük. A hosszú ülésnél kifáradnak az izmaink és hajalmosak vagyunk görbén, hanyagul, csúnyán ülni, ami negatív hatással lehet a szervezetünkre.

Az emberek többsége munkaidejét ülve tölti. De még utána sem állunk fel igazán, hiszen órákat ülünk tv előtt, számítógép előtt buszon vagy autóban. Nem véletlen, hogy sokan panaszkodnak hátfájásra.

A görbén ülés nem esztétikus és már a fiatalok között is általánosak a helytelen testtartás miatti problémák. Felmérések szerint a 11–14 éves korosztály nagyjából felénél alakul ki a helytelen üléspozíció, illetve a túl sok ülés miatt valamilyen tartáshiba, gerincferdülés. Ezzel összefüggésben a gyerekek több mint felénél a figyelemösszpontosítás zavara is fennáll.

Az, hogy sokkal kevesebbet mozgunk a szükségesnél, nem csupán mozgásszervi bántalmakhoz vezet, hanem jelentősen növeli a szív- és érrendszeri elhalálozás kockázatát is, valamint – különösen rossz testtartás esetén – csökkenti a tüdőkapacitást is.

 

De ha már sokat ülünk mit vegyünk figyelembe?


- az ülőfelület mélységét, hogy a térd alatti rész maradjon kicsit szabadon, ne érjen a székhez

- az ülésmagasságot, hogy teljes talppal érintkezzünk a talajjal.

- a boka és térd ízületben ülés közben ne legyen kisebb szög mint 90, mert akkor nehéz aktívan ülni


- az ülő felület ne legyen se túl puha se túl kemény

 

-ha egy oldalirányba sokat nézzünk, kolléga, tanár, ügyfél, …akkor ha lehetőség van rá érdemes átrendezni ellentétes oldalra vagy cserélni valakivel, megelőzve az aszimmetrikus terhelést

 

 

 

Helyes ülés kiegészítők

 

A helyesen beállított és komfortos székünkön kívül, alkalmazzanak a változatos terhelések miatt más - más ülőalkalmatosságot vagy kiegészítőket.

-       ülő nagylabda -  melynek helyes méretét amit a testmagassághoz kell mérni

-       stabil  szivacs ékpárna – amit  a székre kell ráhelyezni, és ügyelni hogy  a székmagasságot ilyenkor a párna magasságához kell enyhén igazítani

-       levegővel teli korong párna - hasonlóan a szivacs ékpárnához

 

Ezeket az eszközöket ha van rá lehetőség érdemes 2 óránként változtatni és sok - sok pihenőt (állás – járást) beiktatni. Például telefonálni, gondolkozni, memorizálni kitűnően lehet állva vagy sétálva.

Hasznos lenne  hosszantartó ülés között egy pár percet mozogni a gerincnek és az egész testnek is, mely hasznos az izmoknak, ízületeknek és a koncentráció képesség fenntarthatóságához is nagymértékben hozzájárul.

 Hasznoslehet gyógytorna gyakorlatokat végezni: óra előtt, közben, vagy szünetben ...ez akár a koncentráció készséget is segítheti. Gyógytorna gyakorlatok megtalálhatóak a Mackógyógytorna hanyagtartás ellen  című könyv több mint 100 gyakorlattal. 

 

 

 

Kovács Andrea gyógytornász

www.mackorendelo.hu

 

katalogus 2

Webáruház információk

Keresés

Kosár

  • _DSC0826_a_email
  • _DSC0845_a_email
  • _DSC1123_b_email
  • _DSC1220_a_email
  • _DSC1240_a_email
  • _DSC1411_a_email
  • cimlap01
  • cimlap02
  • cimlap03
  • cimlap04
  • cimlap05
  • cimlap06
  • cimlap07
  • cimlap08
  • cimlap09
  • cimlap10
  • cimlap11
  • cimlap12
  • cimlap13
  • cimlap14
  • cimlap15

© 2009-2019 | www.mackorendelo.hu | +36 30 389 7327 | OTP 11742348-20016667 K&J Vital Kft.
Mackórendelő PEST 1145 Budapest, Amerikai út 40/a as. 2.| Mackórendelő  BUDA 1026 Budapest, Nagyajtai utca 15.